FAQ

 

1 Chipowa─ç czy nie chipowa─ç samoch├│d na gwarancji?

Te i wiele podobnych pyta┼ä zadaje nam bardzo wielu klient├│w, dlatego w skr├│cie opowiem jak to wszystko wygl─ůda... W zale┼╝no┼Ťci od marki pojazdu autoryzowane serwisy obs┼éugi maj─ů r├│┼╝ny dost─Öp do r├│┼╝nych parametr├│w mo┼╝liwych do odczytania za pomoc─ů serwisowego urz─ůdzenia diagnostycznego. W przypadku np. Forda czy Mazdy ASO nie ma fizycznej mo┼╝liwo┼Ťci sprawdzenia czy samoch├│d jest po modyfikacji czy nie, serwis mo┼╝e to zrobi─ç tylko na dwa sposoby: zawie┼Ť─ç auto do tunera, kt├│ry odczyta program i sprawdzi czy by┼é przerabiany i sprawdzanie osi─ůg├│w na hamowni.

2 Co jest lepsze: chiptuning czy BOX?

Bez dw├│ch zda┼ä najlepszym rozwi─ůzaniem jest indywidualne strojenie(chiptuning) samochodu, poniewa┼╝ mo┼╝emy du┼╝o dok┼éadniej ustawi─ç parametry takie jak ilos─ç paliwa, k─ůt wtrysku, ci┼Ťnienie do┼éadowania, limitery, je┼Ťli jest taka potrzeba ci┼Ťnienie na listwie wtryskowej i wiele innych. BOX tuningowy - prosimy go nie myli─ç z pseudo BOXami dost─Öpnymi za 200z┼é na portalach aukcyjnych, kt├│re tak naprawd─Ö s─ů zwyk┼éym rezystorem! ECU my┼Ťli ┼╝e silnik jest zimny i ca┼éy czas wtryskuje wi─Öksza dawk─Ö paliwa. Profesjonalne BOXy tuningowe, podobnie jak w wypadku chiptuningu dostraja si─Ö na hamowni, nie mo┼╝na nimi "regulowa─ç" wszystkich parametr├│w, dlatego osi─ůgi mog─ů by─ç mniejsze ni┼╝ przy modyfikacji programu.

3 Zagro┼╝enia wynikaj─ůce z otwierania/programowania sterownika silnika?

Ka┼╝dy klient musi mie─ç na uwadze, ┼╝e mimo naszej najwi─Ökszej staranno┼Ťci przy wykonywaniu us┼éugi, mog─ů wyst─ůpi─ç sytuacje przypadkowe, niezale┼╝ne od nas. Dlatego zalecamy aby nie wykonywa─ç us┼éug np. na dwa dni przed wyjazdem na wakacje, czy przed sprzeda┼╝─ů samochodu, poniewa┼╝ w razie wyst─ůpienia nieprzewidzianej usterki nie jeste┼Ťmy w stanie okre┼Ťli─ç ile zajmie jej usuni─Öcie. Najcz─Ö┼Ťciej trwa to kilka dni ale w sytuacji gdy np. musimy wymieni─ç sterownik silnika mo┼╝e to si─Ö przed┼éu┼╝y─ç.

Nie odpowiadamy za ewentualne starty klienta zwi─ůzane z d┼éu┼╝szym postojem samochodu/maszyny rolniczej/maszyny budowlanej, poniewa┼╝ to ryzyko ponosi klient, kt├│ry musi wzi─ů─ç pod uwag─Ö ewentualne wyst─ůpienie w.w. problem├│w. Wspomniane awarie zdarzaj─ů si─Ö niezwykle rzadko ale poddaj─ůc samoch├│d czy maszyn─Ö rolnicz─ů/budowlan─ů zabiegowi zwi─ůzanemu z programowaniem jednostki steruj─ůcej nale┼╝y mie─ç to na uwadze i w razie wyst─ůpienia problemu uzbroi─ç si─Ö w cierpliwo┼Ť─ç. Usterka zostanie usuni─Öta najszybciej jak to tylko b─Ödzie mo┼╝liwe.

4 Jakie s─ů zagro┼╝enia dotycz─ůce chiptuningu/strojenia samochodu?

Ka┼╝dy klient powinien mie─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç, ┼╝e w wyniku ka┼╝dej ingerencji maj─ůcej na celu zwi─Ökszenie mocy i momentu obrotowego silnik, zwi─Öksza si─Ö obci─ů┼╝enie uk┼éadu nap─Ödowego, przeniesienia nap─Ödu, wtryskowego itd. Jednym z przyk┼éad├│w opisuj─ůcej to zjawisko jest turbospr─Ö┼╝arka, czysto hipotetycznie zak┼éadamy, ┼╝e w serii maksymalne ci┼Ťnienie do┼éadowania wynosi 1,1bara, mimo tego producent przewidzia┼é ┼╝e powinna ona wytrzyma─ç 1,5bara aby zachowa─ç margines bezpiecze┼ästwa i unikn─ů─ç ewentualnej usterki spowodowanej np. chwilowym overboostem... gdy podczas modyfikacji programu ustawimy maksymalne ci┼Ťnienie do┼éadowania na 1,3 bara to dalej b─Ödzie to bezpieczna warto┼Ť─ç ale margines bezpiecze┼ästwa si─Ö zmniejszy, a turbo b─Ödzie si─Ö szybciej zu┼╝ywa┼éo.

Zagro┼╝enia wynikaj─ůce z chiptuningu

a) Przyspieszone zu┼╝ycie silnika
b) Przyspieszone zu┼╝ycie skrzyni bieg├│w
c) Przyspieszone zu┼╝ycie turbiny/kompresora
d) Przyspieszone zużycie układu wtryskowego
e) Przyspieszone zużycie elementów zawieszenia i układu hamulcowego
f) Przyspieszone zużycie sprzęgła, koła zamachowego i innych elementów układu przeniesienia napędu      
g) Przyspieszone zu┼╝ycie opon.

Uwagi - jak u┼╝ytkowa─ç samoch├│d po chiptuningu

a) Wymienia─ç olej i filtr oleju nie rzadziej ni┼╝ co 10ty┼Ť km.
b) Wymienia─ç filtr powietrza nie rzadziej ni┼╝ co drug─ů wymian─Ö oleju.
c) Wymienia─ç filtr paliwa nie rzadziej ni┼╝ co trzeci─ů wymian─Ö oleju.
d) Zanim olej osi─ůgnie temperatur─Ö ok. 90C nie nale┼╝y eksploatowa─ç pojazdu wkr─Öcaj─ůc silnik na obroty wy┼╝sze ni┼╝ 2/3 obrot├│w maksymalnych.
e) Przed zgaszeniem silnika odczeka─ç ok. 60 sekund, do momentu obni┼╝enia temperatury na turbinie.
f) W celu zminimalizowania uszkodzeni uk┼éadu nap─Ödowego i uk┼éadu przeniesienia nap─Ödu nie nale┼╝y dynamicznie eksploatowa─ç samochodu przy zbyt niskich pr─Ödko┼Ťciach obrotowych silnika.

5 Zagro┼╝enia zwi─ůzane z pomiarami na hamowni
a) Szybkie zu┼╝ycie opon
b) Wystrzał/pęknięcie opony, a w jego wyniku:
- uszkodzenie felgi
- uszkodzenie samochodu
- inne uszkodzenia

c) Zerwanie pasa trzymaj─ůcego samoch├│d, a w jego wyniku:
- wywr├│cenie i uszkodzenie samochodu
- uderzenie samochodu w ┼Ťcian─Ö i jego uszkodzenie
- uderzenie i uszkodzenie samochodu pasem/klamr─ů mocuj─ůc─ů itp.
- inne uszkodzenia

d) Wyst─ůpienie b┼é─Öd├│w i usterek w uk┼éadzie ESP/ABS i innych, wymagaj─ůce w celu ich usuni─Öcia u┼╝ycia specjalistycznego sprz─Ötu dost─Öpnego np. tylko w ASO
e) Uszkodzenia samochodu spowodowane silnym strumieniem powietrza, generowanym przez wentylator hamowni.
f) Uszkodzenie uk┼éadu nap─Ödowego(np. silnik, turbina), wtryskowego(np. pompa wysokiego ci┼Ťnienia, wtryski), przeniesienia nap─Ödu(np. sprz─Ög┼éo) i innych.

Nie odpowiadamy za wypadki czy usterki wynikaj─ůce ze stanu technicznego pojazdu jak np. p─Ökniecie starej czy wadliwej opony, wybuch silnika, awaria skrzyni bieg├│w itp. Klient musi mie─ç na uwadze, ┼╝e w nielicznych przypadkach do wykasowania b┼é─Öd├│w b─Ödzie musia┼é uda─ç si─Ö we w┼éasnym zakresie i na w┼éasny koszt do ASO.

KONTAKT

TuneFORCE

Krzeszowicka 25

60-003 Poznań

+48 696 054 004

info@tuneforce.pl